KM stafett 1.etp (27.08.2023)
Kategori: Konkurranse
Tid: 24:43
Gj.sn. HR: 167
Maksimum HR: 173
1) Fellesstart for alle klassene, så fikk noen fine H17-rygger ut fra start. Litt uoversiktlig etter enden av slepet, men fikk kontroll med åpen myr og skrent før posten, og så også flagget på god avstand.
2) Greit til myra etter 2/3 av strekket. Hadde ryggen til Ståle foran meg, og det bidro nok til at jeg ble dratt for langt til venstre. Men mente å ha sjekke retningen og passert skrenten opp mot toppen av kollen. Heldigvis ringte alarmklokkene da det først var en smalere sadel enn jeg hadde tenkt, jeg ikke så noen antydning til myr og jeg også så skrenten til venstre. Skjønte at jeg var for langt til venstre, og fikk dette bekrefta da jeg så kollen nedenfor meg på vei ned lia. Så Birkenes og Grane et stykke foran meg da jeg nærma meg posten.
3) Burde nok løpt nærmere streken, men kom meg iallfall nesten helt opp i ryggen på de to lagene foran.
4) Kryssa søkket, over kollen, opp lia forbi skrenten og inn søkket. Mista Birkenes og Grane av syne tidlig på strekket, da de løp altfor mye til hhv høyre og venstre i forhold til der jeg hadde tenkt å løpe.
5) Ikke i tvil om å løpe rundt. Så ingen foran meg på veien, men prøvde å løpe hardt, samtidig som jeg tok meg tid til å få grov oversikt over resten av løypa.
6) Vurderte å løpe mer rett på ut mot stien, men syntes inngangen hadde vært så fin at jeg bare snudde og tok samme vei ut igjen. Møtte Ståle og Markus på vei inn mot posten. Prøvde å holde tempoet for å utsette å bli tatt igjen, og grei kontroll fra stisvingen og opp lia over kollen. Men tror nok det hadde vært hakket bedre å løpe i søkket noen meter lenger til venstre. Siden jeg ikke så eller hørte antyding til løpere bakfra, antok jeg (helt korrekt) at H17-løypene hadde en lengre runde enn oss fra 5.post.
7) Over myra og retning ut på stien. Ganske tett og vått gjennom myra langs vannet.
8) Prøvde å løpe fort i merkaløypa. Grei post med sti, over myr og opp på kollen.
9) Syntes det så tett ut rett på, så fortsatte over kollen og ut mot stien. Hadde imidlertid tenkt på treffe stitråkket ut mot den større stien, men var unøyaktig, havna til høyre for pytten, og måtte i stedet bane meg vei rett opp på den store stien. Hadde tenkt å ta inn den utydelige stien mot posten, og hadde kontroll da jeg passerte grøfta, men skjønte til slutt at jeg var forbi stien og valgte da å fortsette til stisvingen og klatre opp på kollen derfra. Burde jo bare tatt av fra stien i"passe avstand fra grøfta, uavhengig om jeg så stitråkket eller ikke...
10) Ut samme vei, og prøvde å holde koken til sistepost og veksling.

Dårlig til 2.post, og tapte også noe på feilen til 9., men ellers et solid løp. Prøvde å kjøre tøft fysisk hele veien, og syntes jeg klarte å holde koken brukbart, også etter at jeg ikke så noe mer til H17-gjengen.

Sandy fulgte opp med en bra 2.etp, men dessverre sykdomsforfall på sisteetappen, så vi endte opp med DNF.
Vis kommentarer (0)

KM stafett 1.etp (27.08.2023) KM stafett 1.etp (27.08.2023)