KM mellomdistanse (24.08.2024)
Tid: 33:41
Gj.sn. HR: 141
Maksimum HR: 162
Deilig å kjenne på litt konkurransefølelse igjen, selv om jeg stadig ikke er noe nærmere å kunne løpe for fullt. Men har jo de siste årene ofte hatt en solid buffer fysisk i KM-løpene i Agder, mens jeg nå visste at jeg ikke kunne finne på allverdens krøll o-teknisk om jeg skulle kunne kjempe om KM-gullet.

1) Kom meg greit til startpost, men ble videre litt forvirra av at skillet mellom grønt og hvitt var veldig uklart. Prøvde å holde en slags retning, men merka at jeg skjena både hit og dit, så usikker på hvor jeg kom ut av det grønne. Så en stein, og tenkte jeg kunne være ved 3.post, men stemte jo ikke det heller, så løp på retning videre og tenkte det måtte være mulig å treffe det flate området med grøftene. Leste meg inn i grøfteknekken, men fikk det ikke til å stemme videre, og begynte å tenke at jeg kunne ha vært helt i sørenden av grøfta. Løp mot høyre, men traff aldri noen sti, og i stedet for en bratt kant bak, kom jeg til et nytt flatt område med ei grøft. Skjønte da at jeg hadde vært ved krøftekneet likevel, og fant posten greit derfra, men skjønte det hadde gått innpå minuttet her og tenkte at jeg måtte skjerpe meg og være mer bestemt med kompasset.
2) Til venstre for de to kollene med skrent. Grei, men burde nok enten dratt mer rett ut på stien eller fullført rett på. Ble litt mellomløsning.
3) Kombinasjon av retning og kontroll med formasjonene. Merka at det er uvant å bruke kompasset, og følte meg usikker da jeg kom opp den siste kantene, men rett i.
4) Retning, traff den lille ryggen ut og så gulflekken før posten.
5) Tror det var greit å runde kollen. Greit inn mellom kollene og så skjermen på god avstand.
6) Tydligere søkk en jeg hadde trodd rett til venstre for streken, men det gjorde jo posten grei.
7) Kikka på flere løsningen, men tror den jeg valgte var grei og også grei gjennomføring.
8) Runda den første kollen. Så steinen i ringkanten da jeg kom gjennom søkket, og da var posten grei.
9) Retning ut til stien og så videre ned mot myra/søkket. Litt nøling inn mot posten og innom den nordre steinen først.
10) Ut den hvite ryggen til stien. Nølte litt bortover stien fordi jeg syntes jeg løp altfor langt, men fikk tatt av på riktig sted. Finere enn frykta ned mot ledningen. Kom litt langt til høyre inn mot posten.
11) Tryna på vei ut av posten og sleit noen meter med å løpe pga vondt kne, men kjentes ut som "heksestøt"-smerter og det bedra seg heldigvis også ganske raskt. Kom meg inn riktig sti. Liten nøling før jeg løp ned søkket.
12) Burde bare løpt rett på, men ble frista til å følge søkket opp igjen. Kontroll meg steinen ved stienden, og burde jo bare stolt på kompasset videre, men ble litt for opptatt av å finne "hjørnet" på ryggen ut mot posten. Så en stein, men der var ikke posten. Speida litt rundt og fikk øye på den et stykke nordafor i lia. Tapte ca. 30 sek.
13-M) Ned på veien, og så var det jo egentlig slutt på moroa, men prøvde å holde konsentrasjonen oppe selv om farta relativt sett måtte ned.

Bortsett fra 1. og 12. strekket greit fornøyd med løpet. Må venne meg til å bruke og stole på kompasset igjen, men følte dette kom seg noe utover i løpet. Hælen hadde en ganske bra dag, så kunne løpe moderat i terrenget før det, som venta, ble mer joggetempo siste biten på vei/grus. Alltid gøy med KM-gull, men kanskje litt ekstra i år hvor det har vært lite annen moro. Også positivt overraska over terrenget - et skikkelig artig mellomdistanseterreng, og fin veksling mellom postplukk og et par "langstrekk".
Vis kommentarer (0)

KM mellomdistanse (24.08.2024) KM mellomdistanse (24.08.2024)