Stafettøkt Stikkaåsen (25/06/2019)
Zaman: 48:28
Ortalama kalp atisi: 155
Maximum kalp atisi: 182
Fokus for økta var å la trygg og sikker stafettorientering ligge i bunnen, men prøve å utnytte ev. sjanser som oppstod underveis til min fordel.

Drag 1 (østre):

Ut i hovedklynga, 1 min bak Ingeborg og med Anne Margrethe jagende halvminuttet bak oss.

1) Litt kavete over hogsten i starten. Burde vært hardere med kompasset her, men skjønte at jeg var havna på feil side av den gule kollen, og fikk korrigert kursen. God kontroll til jeg dro opp på den siste kollen før posten. Fra den første toppen så jeg to koller bakenfor, og sikta meg inn på den bakerste av disse. Overraska da det ikke var noen skjerm der, men fikk øye på myra og skjønte at jeg var for langt til venstre.
2) Tilbake forbi myra, retning ut mot kanten og ned.
3) Retning skrått ned mot søkket og opp på kollen.
4) Retning mot stupet. Valgte å runde litt og få søkket opp mot posten.
5) Over myra, opp søkket og la meg litt i høyrekanten av kollene for å treffe til høyre for stupet. Fulgte søkket over kollen til posten.
6) Mot myra, fulgte stien noen meter og så retning videre mot kolletoppen. Ble muligens litt for opptatt av å prøve å holde ryggen til Anne Margrethe, men lot meg framfor alt lure av at vegetasjonen var endra som følge av ny hogst (opplyst i PM, så var advart...). Så et tettere område et stykke til høyre for meg, og trodde dette måtte være grøntfeltet rett til høyre for streken. Burde selvsagt reflektert over at det var hogd i området, men trodde da i stedet plutselig at jeg lenger til venstre enn jeg egentlig var. Fikk ikke toppen helt til å stemme, men alt blir jo litt diffust av ny hogst… Trodde dermed at jeg kryssa søkket med skrenter da jeg egentlig kryssa søkket med litt grønt lenger nord. Deretter stemte selvsagt ingenting, og da jeg endelig leste meg inn på post under skrent ved høydepunkt (jeg skulle ha søkket), tenkte jeg at det var best å løpe mot mål for å være sikker på å rekke neste start.

Drag 2 (vestre):

Tenkte det vanskelig kunne gå dårligere, så fokus utelukkende på å gi blaffen i at det gikk sakte og plukke poster. Løp ut i hovedklynga, 30 sek bak Anne Margrethe.

1) Litt knotete øverst oppe i lia, men kom meg etter hvert ned mot hogsten. Kunne kanskje valgt å ligge litt høyere i den siste lia, men grei kontroll med søkket på tvers og grøntfeltet til venstre.
2) Kom meg ned på riktig høyde og fulgte platå/søkk til posten.
3) Litt bedre å dra ned venstre, men grei kontroll. Var nå ei gruppe igjen etter ulike gaflinger i starten.
4) Kom litt langt venstre over den siste ryggen, men helt greit.
5) Så at det gikk ei linje til venstre og ei til høyre for streken. Valgte den til venstre. Merka at jeg fikk med meg minst en annen løper, men at noen dro høyre i også. Gjennomførte min variant greit, og god oversikt når man kom ovenifra inn mot posten. Så Anne Margrethe på vei ut av posten da jeg løp inn.
6) Kryssa hogstfeltet (korrigert inn på løpskartet) og løp langs kanten oppover. Klarte ikke å krympe luka til AMHN, men holdt iallfall de bak greit bak meg til mål

Dagens opptur var at seteskaden for alvor begynner å slippe, og at jeg klarte å refokusere mellom drag 1 og 2. Ellers var jo førstedraget egna til å finne fram de saftigste negative superlativene...
Yorumlari göster (0)

Stafettøkt Stikkaåsen (25/06/2019) Stafettøkt Stikkaåsen (25/06/2019)