Lørdagskjappen (13.04.2019)
Tid: 33:06
Gj.sn. HR: 166
Maksimum HR: 175
Debut i FSK-drakta, sesongdebut og var generelt spent på formen, både fysisk og teknisk, etter noen trøblete uker.

1) -11 (1) Tenkte først dra rett på, men så at man kunne spare litt høyde ved en venstresving. Greit til jeg kom inn i ringen og ikke så posten med en gang. +15 sek.
2) +11 (7) Retning til hjørnet av kollen og ned. Men ble så usikker, og nølte veldig før jeg bestemte meg for at jeg bare måtte prøve den mest sannsynlige løsningen først. +10-15 sek.
3) -3 (1) Retning mot kanten, så høydepunktet og opp. Følte jeg måtte lese kartet en gang for mye.
4) +2 (3) Tenkte dra rett mot søkket med myra, men var litt for unøyaktig i utgangen og havna til høyre for kollen. Litt for omstendelig inn mot posten med stein -> høydepunkt/koller -> ned på platå og ut forbi høydepunkt.
5) -6 (1) Holdt høyden/retning ut til stien. Hadde passert myr og gult høydepunkt, så visste jeg var nedenfor myra etter stien. Retning og la meg inn mot kollekanten inn mot posten. Litt nølende.
6) -2 (1) Bestemte meg for mer eller mindre rett på, men prøve å treffe overgangene. Lyktes brukbart med det.
7) - (1) Langs lia mot ryggen ut og ned.
8) - (1) Burde nok dratt mer venstre ut fra posten og runda kollen midtveis. Men undervurderte den litt ved første gangs kikke på kartet, og da jeg hadde starta rett på, var det bare å fullføre. Inn søkket, retning og speide etter posten.
9) +6 (5) Ut søkket/langs kanten. Tapte et par sekunder på å gå på tryne. Burde nok kutta hjørnet litt inn mot posten. +5 sek
10) -2 (1) Opp på flata, fulgte grøfta, opp på kollen til høydepunktet og skrått ned.
11) -1 (1) Hadde tenkt å løpe rett til høyre for stupet midtveis og mellom kollene ut til stien, men slurva med retningen ned fra toppen og havna såpass langt til høyre at det ble naturlig å dra rett ut på stien ver hogsten. Burde gjennomført som planlagt.
12) +12 (4) Retning mot skrentene, opp, kontroll med høydepunkt etter sti og retning ned. Burde kanskje runda høyre?
13) +3 (4) Ut på stien, opp slepet, videre opp til toppen og retning ned. Så ikke høydepunktet på toppen, og dermed litt usikkert utgangspunkt og nøling ned lia. Fikk øye på posten litt til høyre. +10 sek.
14) +6 (3) Knota litt med utgangen i lia, deretter mot søkket, til venstre for kollen opp til høydepunktet og ned under skrenten. +5 sek.
15) +2 (2) OK
M) +2 (5) OK

Litt dårlig flyt og noen småfeil i starten, men ser ut til at jeg følte at jeg tapte noe mer enn jeg faktisk gjorde. Greit fysisk uten den helt store spruten. Så totalt sett litt å gå på både fysisk og teknisk, men mtp utgangspunktet denne gangen, er jeg bra fornøyd med dagen, og spesielt med at jeg ikke lot meg stresse av den rufsete innledninga.
Vis kommentarer (0)

Lørdagskjappen (13.04.2019) Lørdagskjappen (13.04.2019)