Langdistanse Gillingsrød (03/03/2019)
Zaman: 55:30
Ortalama kalp atisi: 151
Maximum kalp atisi: 164
Fokus på strekkplanlegging og -gjennomføring, dvs få til det samme som på langturen i går i høyere tempo.

1) Greit driv, selv om jeg ikke traff 100% opp kanten etter ca. 1/3 (litt mye på tvers). Trodde jeg lå litt høyere over den nest siste kollen pga en del åpne partier, men grei kontroll med ryggen til høyre og så kollene inn mot posten.
2) OK
3) Litt dårlig retning over kanten av den første kollen ga litt unødvenig lang løpsvei, men greit driv og god kontroll via myrkanten inn i posten.
4) Mot bekkekrysset og deretter oppover langs kollene. Men ble nok en MP ved høydepunktene NV i ringen. Innser, når jeg tenker tilbake, at jeg var altfor nær kollen til høyre, men da jeg ikke umiddelbart så noen kolle lenger til venstre (og kanskje glemte litt at det var 1:15 000), "stempla" jeg der jeg gjorde i god tro.
5) Stussa litt på at vekstgrensa ikke var så tydelig, men skulle jo bare mot kollepartiet foran meg. Greit driv fram til jeg kom ned stuprekka før posten. Der slurva jeg litt med retning og avstand, og stoppa altfor tidlig før jeg skjønte at jeg skulle lenger.
6) Retning og se etter kollen foran posten.
7) Hadde tenkt å ligge rett til høyre for streken, men dro for mye venstre ut av posten, og ble både der og etter myra hindret i å komme meg dit av langsgående skrentrekker. Grei kontroll, men ble nok hakket for mye zikzak.
8) Litt surr med stiene før jeg kom meg på rett kurs. Tok sjansen på å finn en passasje ned lia, og synes jeg traff greit, selv om det var veldig steinete siste del.
9) Litt bushknot for å komme meg ut på stien
10) Traff omtrent som planlagt første del, men opp fra dalen ble jeg frista til å følge stien litt for lenge, og ble igjen "låst" av ei upasserbar kløft/skrentrekke. Måtte dermed mye til høyre for å komme rundt den siste kollen, så mulig jeg heller burde fullført en venstresving?
11) Usikker på om jeg skulle ta bakken og løpe rett på eller sti rundt, spesielt når sisteposten var flytta pga feltskyting. Gikk for sti. Litt knot da jeg tok av stien noen meter for tidlig, ellers ok.
M) Skuddsikkert veivalg til mål

Totalt sett en del bra, og ingen kjempefeil (bortsett fra feilstemplinga), men rota det litt til i en del overganger siste del av løypa. Må jobbe mer med dette, spesielt når man begynner å bli litt sliten utover i løpet.
Yorumlari göster (0)

Langdistanse Gillingsrød (03/03/2019) Langdistanse Gillingsrød (03/03/2019)