O-intervall Høvåg (23/02/2019)
Час: 55:21
Середній HR: 142
Максимальний HR: 169
O-intervall, der jeg løp hvert drag 2 ganger. Løp egentlig på nytt umiddelbart etter hvert drag, men har juksa det til litt så dette kartet viser alle førstegangsgjennomløpingene.

1) Over hogstfeltet og mot stien. Inn mellom kollene og runda til høyre for neste rygg. Kom imidlertid litt lenger høyre enn planlagt, og nølte litt før jeg fikk plassert posten.
2) Ned på flata, bort til kollen, opp og så langs kanten forbi den lille kollen og ned i søkket.
3) Retning mot toppen. Inn mellom kollene og så opp. Hadde ikke helt ro til å få orden på kollene på toppen, og dro først ut en kolle for langt til venstre. Så steinen derfra, men knota litt rundt et vindfall for å komme meg dit.
4) Ut søkket, over flata. Kom relativt tidlig inn på stien og fulgte denne. Deretter opp, retning og speida etter posten.
M) Retning, ned forbi kollen og opp på kollen på andre sida.

Ikke de store feilene, men småfeil inn i 1. og 3., samt at jeg generelt hadde en følelse av å løpe meg litt mye fast, spesielt første del av løypa. Tunge bein, så litt av den manglende flyten skyldtes nok at jeg stressa litt med å løpe fort tross dette.

5) Retning over myra og opp kollen. Skjønte egentlig at jeg løp opp helt i høyrekanten av kollen, men følte meg usikker og var redd for å bomme, og det ble derfor til at jeg fullførte over toppen og så lå langs kanten til posten.
6) Til høyre for kollen og ned på platået. Så høydepunktet derfra.
7) Ned på myra og over denne. Opp på kollen, og fikk derfra oversikt over hvor jeg skulle opp på andre siden.
8) Ut søkket, kryssa stien, opp i søkket til venstre for stupet, videre opp ryggen og deretter mer eller mindre på måfå videre mens jeg speida etter høydepunkt...
M) Retning ned lia. Egentlig på vei rett i, men så noe kolleliknende lenger til venstre, og siden jeg etter kartet skulle til formasjonen lengst til venstre før myra (så ikke kollen under ringen), skifta jeg kurs. Skjønte at det var feil da jeg kom til kollen.

Dårlige saker. Forsåvidt bra til 6. og greit til 7., men generelt altfor usikker og ubesluttsom. Funker dårlig å bruke terning når man tar valg i o-løypa...

9) Retning, opp på platået og så posten derfra.
10) Ned søkket til stien, sti og så opp mellom skrentene.
11) Ut på stien igjen, sti til myra, opp på toppen. Tenkte jeg videre skulle over enden av neste kant, men ble litt usikker på hvor denne var i praksis og dro litt langt venstre - men så kollen til høyre da jeg runda kanten. Men burde stolt på kompasset her.
12) Ut ryggen, til venstre for kollen, over myra og fulgte myrkanten til høydepunktet dukka opp.
13) Mot kollen, retning ned mot stien og fulgte grøfta til posten.
M) Retning mot skrentrekka. Litt sein med å bestemme meg for hvor det var best å klatre opp. Deretter til høyre for kollene.

Klarte heldigvis å snu den dårlige trenden på dette draget ved å fokusere på å gi blaffen i hvor fort det gikk og å høre på meg selv hele veien.
Показати коментарі (0)

O-intervall Høvåg (23/02/2019) O-intervall Høvåg (23/02/2019)