Mellomdistanse Skogvang (08-09-2018)
Temps: 43:59
HR moyen: 162
HR maximum: 170
Målet med økta var å få en siste god oppfriskning av og gjennomkjøring i NM-relevant terreng. Løp jevnt hardt uten å gå helt i kjelleren.

1) Litt desorientering i starten fordi startposten lå nede i grønten og ikke der den var markert på kartet, men kom meg etter hvert opp på riktig rygg. Videre opp på kollepartiet før posten og så skjermen derfra.
2) Syntes det så knotete ut rett på, og dro ut mot kjerreveien. Ut fra strekktidene var det et bra valg, tross en del vindfall over kjerreveien i starten. Burde nok imidlertid dratt mer rett på inn mot posten. Hadde forsåvidt god kontroll med koller/søkk med myr og så opp, men ny hogst der det var hvitt på kartet gjorde løpbarheten dårlig.
3) Over mer hogst og ned på myra. Usikker på om jeg skulle dra rett på eller venstre siste del av strekket. Ingen helbom å dra rett på, og veldig sikker inngang, men slak høyre hadde nok vært aller best.
4) Bort til myra, opp søkket og holdt høyden sånn omtrentlig. Hadde nok ikke vært så dumt å ligge litt lenger ned og stole maks på å se vekstgrensa. Men litt usikkerhet på hvor tydelig og oppdatert vegetasjonen var, gjorde at det føltes mer bekvemt å ligge litt høyere og også se etter skrentene.
5) Ble frista til å legge meg, og bli liggende, på venstresida av bekken pga løpbarheten, men burde nok bare kjempa meg gjennom de første meterne og holdt meg på høyresida - endte jo opp med en altfor lang venstresving. Fra myra opp i den diffuse myra, retning mot kanten og ned.
6) Retning og prøvde å se hvor det var fint å løpe. Greit til midtveis, der jeg plutselig holdt på å ombestemme meg og følge ryggen lenger i en slak høyresving. Men gikk tilbake til opprinnelig plan etter en liten ekstrasving. Traff søkket og posten greit.
7) Retning til toppen
8) Søkket over toppen, ned og ned i bekkedalen ved myra. Da jeg kom opp på kollen, så jeg imidlertid ikke snurten av noen steiner samtidig som jeg ikke helt fikk vegetasjonen til å stemme. Tenkte jeg måtte være kommet for langt til venstre, og dro mot høyre. Så heldigvis noe steinliknende og kom på bedre tankter før jeg hadde kommet altfor langt - men uansett irriterende, som alltid, når jeg prøve å lage bommer ut av ingenting...
9) Retning
10) Littegrann høyre og opp søkket. Retning ned og leste meg inn på kollene da jeg hadde passert bekken.
11) Retning opp på kollen og kikka etter kolletoppen til venstre. Så deretter den grå kollen til høyre og ned i søkket.
12) Overforenkla litt og trodde jeg var kommet ut på stien da jeg løp i det gule søkket. Kom meg etter hvert ut på den egentlige stien, inn søkket, til høyre for kollen og til enden av ryggen.
13) Tenkte legge meg rett til høyre for streken og holde høyden inn mot posten. Leita imidlertid etter posten med blikket altfor høyt opp, og var plutselig øverst i søkket ved stien.
14) Ut på slepet og inn langsunder kanten.
15) Retning mot venstrekanten av kollen.

Mye av gjennomføringa falt vel egentlig i kategoren "greit nok", men samtidig litt for mye feil til at jeg kan være helt fornøyd. Tenker da på svingene på 5. og 6.strekket, stoppen/kursendringa inn mot 8. og at jeg ikke klarte å spotte posten tidligere til 13.post. Kjentes greit, men litt dødt fysisk.
Montrer les commentaires (0)

Mellomdistanse Skogvang (08-09-2018) Mellomdistanse Skogvang (08-09-2018)