WC stafett 2.etp (02.09.2018)
Kategorie: Konkurranse
Zeit: 38:37
Durchschnittspuls: 166
Maximalpuls: 174
Skulle løpe 2.etappe på Norges førstelag, med Silje Ekroll Jahren på 1. og Kamilla Olaussen på 3.etp. Planen var et trygt og sikkert stafettløp.

1) Etter en solid 1.etp av Silje, løp jeg ut på 7.plass, 1.40 bak Sverige 1 i tet. Hadde Finland 1 18 sekunder foran meg, men ingen i siktavstand bak. Fikk oversikt over løypa på vei til startposten, og bestemte meg for mer eller mindre rett på til 1.post. Grei kontroll bortover lia, men litt unøyaktig ned fra den siste ryggen og sklei litt langt venstre. Så skrentene, og visste dermed hvor jeg var, men måtte klatre litt opp i posten igjen.
2) Vurderte å dra opp på ryggen, men kom meg liksom aldri helt opp, så da ble det å legge seg til venstre for myra. Tror det var greit, og iallfall greit og sikkert langs kanten bort til posten.
3) Til venstre for skrenten på den første kollen og så retning mot kolle foran posten. Sleit litt med å få helt tak på avgrensningen av denne, og kom litt langt venstre inn mot posten, men så høydepunktet.
4) Retning. Ble litt usikker på hva som var kolle og hva som var fastmark ute på myra og stoppa et øyeblikk, men fikk øye på skrenten og fikk dermed et sikkert utgangspunkt. Retning videre mot posten. Så Finland foran meg igjen, samt noen lag fra D-gaflinga på tvers.
5) Retning over myra og inn langs kollen.
6) Retning og mer eller mindre kontroll med koller og myrer underveis. Passerte Finland og Sveits 2 på strekket og så så vidt ryggen på Finland 2 og Russland på vei over den siste ryggen før posten. Gjorde en liten feil inn i posten da jeg tok feil av myrsiget opp til venstre for posten og noe liknende som gikk opp mot myra til høyre. Men så myra og fikk justert meg inn.
7) Retning, kryssa søkk, ny rygg og ned i det lysegrønne søkket. Løp litt unødvendig nølende her mtp at søkket (med stup) var svært oppfangende. Fulgte søkket og runda inn i posten.
8) Ned på jordet.
9) Hørte at jeg passerte som nummer 4. Så Russland og Finland 2 foran meg først på veien og så på hogstfeltet. Så at de fortsatte opp mot platået over der jeg skulle, og tenkte at her hadde jeg sannsynligvis en innersving som måtte utnyttes. Fikk også et lite glimt av Sverige langt oppe i hogstfeltet.
10) Følte Russland og finnene nærma seg opp bakken, men var nok bare at alles hastighet gikk ned her. Fikk sikta ut vekstgrensa mot skogen og kollen jeg skulle forbi der, da jeg kom på toppen. Tok en liten stopp på toppen for å være helt sikker på hvor jeg skulle ned i posten.
11) Litt usikker på om jeg burde runde venstre, men tok sjansen på rett på. Det var greit, men svingte litt unødvendig mot kollen etter at jeg kom ned stupene. Stor og tydelig kolle posten lå bak.
12) Kryssa søkket, opp på ryggen, ned i myra, over kollen og ned i posten.
13) Prøvde å få en god utgangsretning og løpe på best mulig.

Inne som nr 2, 1.27 bak Sverige 1 og med 59 sekunder videre til Finland 2. Kamilla løp en solid sisteetappe og sikra oss en 2.plass. Det er vi veldig fornøyd med som lag. Og jeg er også bra fornøyd med egen etappe. Foruten litt unøyaktighet inn i 1. og 6.post, synes jeg at jeg gjennomførte jevnt og sikkert, og tok meg tid til å plante beina i bakken de stedene jeg var usikker. Fysisk var det ikke det helt store trøkket igjen i beina etter ei tøff helg, men synes likevel det var brukbart med krefter igjen, og bedre enn frykta etter en tøff avslutning på jaktstarten i går.
Kommentare zeigen (0)

WC stafett 2.etp (02.09.2018) WC stafett 2.etp (02.09.2018)