O-intervall Skråstadheia (09.12.2017)
Tid: 51:07
Gj.sn. HR: 150
Maksimum HR: 166
O-intervall med tema retningsløping.

Drag 1:
1) Retning og mot enden av ryggen. Ble løpende litt mye nede i myra.
2) Retning med hovedsjekkpunkt ved skrenten midtveis og myra før posten. Gjorde imidlertid en parallellfeil opp fra myra og var på vei mot feil del av kollen, men skjønte det tidlig og fikk korrigert meg inn.
3) Retning. Brukte kollen før posten til å lokalisere den.
4) Retning. Kontroll med kolle og rygg til høyre.

Greit fornøyd med dette draget, spesielt siste del.

Drag 2:
5) Retning og kontroll med kollene jeg passerte. God kontroll, men burde kanskje løpt i skogen til venstre i stedet for ute i myra siste del.
6) Langs ryggen. Deretter kan jeg ikke ha brukt kompasset spesielt mye... Leste meg inn på høydepunktet, men også en unødvendig krok på posten fordi jeg ikke så skjermen.
7) Retning mot kollen før posten, men innså altfor seint at jeg ikke skulle oppom toppen.
8) Retning over kollen, ned og mot neste kolle. Greit nok.
9) Retning forbi kollen.

Ikke bra drag. Sleit med å få oversikten pga lav sol og tårer i øynene pga vind, og lot meg stresse altfor mye av dette.

Drag 3:
10) Retning og kontroll med kollene underveis. OK bortsett fra en litt unødvendig venstresving over den siste kollen.
11) Retning, men trodde jeg lå nærmere kollen til høyre og holdt på å knekke feil da jeg passerte stien. Men stoppa opp og leste meg inn, fikk øye på høydepunktet foran posten og kom meg dit.
12) Retning ut mot den grå kollen. Videre en høyresving pga løpbarheten, men så stor og liten kolle ved posten på lang avstand og visste dermed hvor jeg skulle.

Grei start og slutt på dette draget, med en litt irriterende feil midtveis.

Drag 4:
13) Så at det ikke bare var å løpe rett på her, fant en grei trasé og gjennomførte greit.
14) Retning opp til høyre for kollen, videre opp lia og holdt høyden mot kollen.
15) Over myra, opp ryggen til skrenten og retning videre forbi kollen og ned i myra.
16) Løp mer på kurver enn kompass. Sløvt.

Greit fram til sistestrekket her.

Drag 5:
17) Igjen for mye stress fordi jeg så lite pga sol i øynene. Grei kontroll opp skrentene, forbi kolle med skrent og til kollen før posten. Der var jeg egentlig på vei ned til riktig skrent, da jeg plutselig fikk et innfall at jeg skulle lenger til venstre. Skjønte det var feil da jeg så stein og skrent som gikk feil vei - irriterende.
18) Så meg ut en grei trasé og gjennomførte greit bortsett fra litt knot i den åpne myra med kolle med stein midt på strekket.
M) Greit strekk med tydelige ledelinjer første del av strekket, men sleit med å finne bra traséer. Mulig jeg bare var sliten, men tror jeg burde lagt meg lengre fra stupene i starten og droppa forsøket på å finne bedre løpbarhet oppå kollene på slutten.

Dårlig start men grei avslutning her.

Generelt altfor ujevnt til å kunne si meg fornøyd med denne økta. Tidvis for opptatt av å løpe fort i stedet for å gjøre grunnarbeidet med plan og retning skikkelig.
Vis kommentarer (0)

O-intervall Skråstadheia (09.12.2017) O-intervall Skråstadheia (09.12.2017)