VM-trening Risvann, del 2 (01.07.2017)
Kategori: Trening
Tid: 21:50
Gj.sn. HR: 168
Maksimum HR: 172
1) Tok et par sekunder å få orientert seg etter kartbyttet. Valgte litt høyre over myrene første del av strekket, deretter retning videre mot den dype dalen. Bestemte meg først endelig for å dra helt rundt og ikke over, da det så fint ut ned mot den store myra. Bare å følge søkket opp fra myra.
2) Valgte å holde meg oppå kollen i starten. Tror det var greit, men at jeg nok burde dratt ned rett før toppen i stedet for helt over. Greit siste del over den smale kollen og videre i søkkene til myra.
3) Mellom kollene, oger myra, ut søkket og deretter altfor mye knot og zikzak før jeg kom meg bort til kanten av myra og kunne følge denne til posten. Mulig det hadde vært bedre å dra mer venstre helt fra starten av strekket. Men uansett gikk det minst 15-20 sekunder på dårlig gjennomføring her.
4) Retning og over venstrekanten av kollen.
5) Virka så enkelt å følge myr, sti og bekk. Men burde nok heller kommet meg rett ut på slepet til venstre, eller iallfall kutta mellom kollene inn mot posten. Antar det gikk 15-20 sek her også.
6) Valgte venstre langs myrene for å runde den siste kollen. Greit, men mye grass langs grøfta i starten. Midtveis ble det igjen litt mye zikzak (10-15 sek?), før det gikk greit over de siste myrene og inn søkket.
7) Planen var å ligge oppå ryggen og så til venstre for kollen, men feiltolka retning på den første skrenten og havna nede i søkket. Var rimelig greit å komme seg opp igjen og over kollen, men gikk fort noen sekunder her også.
8) Ned i søkket, opp på kollen og til "hjørnet" og ned. Mulig det hadde vært like greit med en høyresving via søkkene.
9) Retning, opp på kollen, ut til "hjørnet" og ned.
10) Ned i sadelen og retning videre mot venstrekanten av kolletoppen. Steinen kom litt før jeg hadde forventa.
11) Retning ned i søkket, langs lia og mot det oppfangende søkket. Planen videre var til toppen av søkket og til venstre, men så plutselig en stein jeg trodde var steinen i ringen og stoppa for tidlig. Skjønte jo relativt kjapt at det var feil da det ikke var noen post der, men tapte rundt 20 sek.
M) Retning til stien.

Absolutt en del bra på økta, men litt for mange dårlige trasévalg og gjennomføringer mellom post 1 og 6 etter kartbyttet. Men tror ikke det er så store justeringer som skal til - gjelder bare å få opp blikket og orientere 100% skikkelig også når man begynner å bli sliten.
Grei dag fysisk, men håper på enda bedre bein til uka når jeg kommer litt mer i gang igjen etter ei rolig uke.

Ellers stor takk til Trygve og Bjørn for ei fin økt i et artig terreng!
Vis kommentarer (0)

VM-trening Risvann, del 2 (01.07.2017) VM-trening Risvann, del 2 (01.07.2017)