Hallingtreffen #3 (21.06.2017)
Tid: 50:33
Gj.sn. HR: 155
Maksimum HR: 164
Moderat hardøkt. Fokus på blikkbruk + å teste et lånt kompass for å se om jeg burde kjøpe meg et nytt før VM.

1) Gjorde det enkelt med sti opp til kollen og inn. En mulig kilde til forvirring, var at startbukken stod omtrent ved mål på kartet og målbukken ved start, men takket være reisefølge som liker å studere kartet på forhånd, oppdaga jeg det før start.
2) Enkelt med sti og myr i starten. Inn mot posten retning via myr, gul flekk og inn mellom koller.
3) Brukte de store myrene til å forenkle strekket. Hadde egentlig kontroll inn mot posten. Kom inn i søkket, men venta litt med å dra opp på ryggen fordi det var tettere der. Løp i den tro at posten ville dukke opp i min vei, og begynte å kikke på 4.strekket for å ta en endelig beslutning der. Innså plutselig at jeg var for høyt og var kommet oppafor den gule flekken. Irriterende feil som kosta 45-50 sek, og et godt eksempel på feil prioritering av blikkbruk…
4) Valgte rett på fordi jeg syntes det var langt ut til veien og fordi terrenget hadde vært ganske bra løpbart hittil. Greit til den store myra midtveis, men videre ned til myrene i søkket var det veldig steinete og godt med knehøy vegetasjon som skjulte steinene. Også litt krevende inngang fordi det var fristende å holde til høyre for å unngå ryggen etter myrene. Men gikk greit da jeg fikk øye på myra ved posten. Tror det hadde vært bedre å holde litt mer venstre fra myra midtveis og innom veisvingen.
5) Ut ryggen og retning fra veien.
6) Grei orientering pga myrene, men tror kanskje venstre hadde vært et bedre alternativ. Da hadde jeg fått mer av stigningen på vei istf i den steinete lia.
7) Tok en høyresving for å utnytte myrer og hvit skog. Var litt ivrig med å dra opp inn mot posten og kom ei kurve for høyt. Gikk 15-20 sek på dette.
8) Retning til stien. Inn mot posten over ryggen og bare å følge kanten. Kunne nok vurdert rett på/til høyre for vannet, men sti var iallfall et sikkert valg.
9) Ut ryggen, til enden av vannet, opp og over kollen.
10) Fulgte ryggen.
11) Fulgte ryggen til «hjørnet» av vannet. Deretter langs kanten av kollen og speida etter kollen i ringen.
12) Ned til enden av vannet og kompass/opp til toppen derfra.
13) Var litt ukonsentrert bortover stien, ble redd jeg hadde passert stien og dro inn litt for tidlig. Sløvt.

Grei gjennomføring med unntak av den svært unødvendige bommen på 3.post. Artig terreng som generelt var finere enn grønnfargen på kartet kanskje kunne gi inntrykk av, men de nedre delene var tidvis ganske steinete.
Vis kommentarer (0)

Hallingtreffen #3 (21.06.2017) Hallingtreffen #3 (21.06.2017)